مقایسه روش حل مسئله بین دانشجویان دختر در رشته ی روان شناسی و فیزیک
قیمت: 400,000 ریال
روش ارسال: دانلود فایل
حجم فایل: 0.31 مگابایت
خرید
معرفی محصول:
چکیده
آموزش بهینه حل مسائل بدساختار و پرورش توانایی تفکر و حل مسئله و برخورد موثر با چالشهای فراروی دنیای واقعی را فراهم سازد، افزایش آگاهی و دانش از فرآیند حل مسائل بدساختار بطور عام و مسائل علوم اجتماعی بطور خاص میباشد(هاشمی کوچک سرایی ،1389). پژوهش حاضر به مقایسه ی روش حل مسئله بین دانشجویان دختر در رشته ی روان شناسی دانشگاه پیام نور و رشته ی فیزیک دانشگاه غیر انتفاعی پرداخته است .
نتايج آزمون t مستقل نشان مي دهد از آنجا که مقدار t به دست آمده با درجه آزادی 98 ، در متغیر حل مسئله از مقدار t جدول بزرگتر است و همچنین از آنجا که سطح معني داري به دست آمده 003/0 کوچکتر از سطح معني داري ملاک 01/0 است، بنابراين با 99 درصد اطمينان مي توان گفت كه تفاوت مشاهده شده بين ميانگين نمرات حل مسئله در دو گروه دانشجویان رشته فیزیک و روانشناسی معني دار می باشد. همچنین مقایسه میانگین ها نشان می دهد که حل مسئله در دانشجویان رشته فیزیک بالاتر و بهتر از رشته روانشناسی می باشد. بنابراین فرضیه پژوهش در خصوص اختلاف معنی دار بین دو گروه تائید و فرض صفر رد می شود.